
Integration för Workday
Palettes lösning för elektronisk fakturahantering kommer med en smidig integration till ditt affärssystem. Här kan du ladda ner faktablad om integrationen till Workday. Fyll i dina uppgifter så får du ett mail med länk till dokumentet som är på engelska.

Fakturaflöden i Palette visar tydligt var fakturor kommer ifrån och vart de är på väg, vilket är otroligt fördelaktigt i samband med ett bokslut. Tack vare det grafiska attestflödet är det enkelt för alla i organisationen att styra om fakturor och snabba på hanteringen.
Eva Petré Rege, Reskontrachef på Coor Service Management
Kort om elektronisk fakturahantering
När man inför ett digitalt system för fakturahantering sjunker hanteringstiden samtidigt som kontrollen över hela processen ökar. Risken att fakturor kommer bort minimeras och hela flödet från mottagande, via kontering och attest, till betalning går betydligt snabbare. Försenade betalningar och påminnelseavgifter blir ett minne blott. Alla fakturor blir enkelt sökbara och du kan alltid se exakt var de befinner sig i organisationen. Med vår integration till Workday blir processen helt automatiserad.
Enkelt att ta emot fakturor
För att få in fakturan i flödet kan du välja mellan olika alternativ:
Scanningscentral
Du ber dina leverantörer skicka både pappers- och pdf-fakturor till en ny fakturadress som du får från oss. Vi postöppnar, scannar, tolkar och ser till att du får in fakturan i systemet för vidare elektronisk hantering (granskning, kontering, attest).
Scanna dina fakturor själv
Du scannar själv dina fakturor som sedan skickas till en e-postadress. Fakturainformationen tolkas automatiskt och skickas över till Palette. Be dina leverantörer maila PDF-fakturor till en e-postadress och slipp all post- och pappershantering.
E-faktura
Som komplement till ovanstående kan du också ta emot elektroniska fakturor. I vår lösning för elektronisk fakturahantering ser du vilka leverantörer som kan skicka EDI-fakturor och kan då enkelt ställa om från pappers/PDF-faktura till e-faktura.
Läs mer om fakturascanning och tolkning i vårt blogginlägg.
Fakturorna hanteras i Palette
När fakturorna finns i systemet, följer de ett förutbestämt attestflöde.
Attest
Du loggar in Palette från din dator, mobiltelefon eller surfplatta. Här matchas fakturan mot rätt leverantör, konteras och attesteras. Systemet anpassas till era attestrutiner och fakturan går att dela upp på flera konteringsrader och kan skickas till olika personer. Rätt personer får på så sätt åtkomst till att attestera online, via sin webbläsare eller mobil – var de än befinner sig.
Kontering
En stor del av konteringsarbetet går att automatisera. Systemet kan läsa av informationen på din faktura och presentera förslag på konteringar som ni sedan godkänner eller ändrar på – om det skulle behövas. Idag finns även möjlighet att automatisera konteringen med hjälp av artificiell intelligens (AI). Läs mer i vår guide Artificiell intelligens på ekonomiavdelningen
Alltid sökbara fakturor i Palette
Det är enkelt att följa status på fakturorna och att få ut olika typer av rapporter. Eftersom alla fakturor sparas digitalt är de också enkelt sökbara i systemet.
Integration för Workday
När en faktura är slutattesterad förs den över till Workday för definitivbokning och betalning. Information om betalningsdatum återförs sedan till Palette – där fakturan förblir sökbar.