KUNDCASE

4Service väljer att växa med Palette

Norska facility management-leverantören 4Service expanderar snabbt och antalet leverantörsfakturor har vuxit explosionsartat på kort tid. Det har i sin tur ställt krav på en fakturahanteringslösning som kan hålla jämna steg med företagets tillväxt.

Den snabba tillväxttakten ledde till en rejäl ökning av antalet leverantörsfakturor, vilket i sin tur ställde krav på ett skalbart och smidigt system som kunde automatisera fakturahanteringsprocessen.

4Service i Norge har automatiserat sin fakturahantering med Palette

Skalbart system

Sedan 2017 använder 4Service Palettes fakturahanteringssystem och i dag hanterar företaget cirka 60 000 fakturor per år. Nästa år kan det mycket väl bli över 100 000. Det här är dock inget som oroar CFO:n Finn Rune Kristiansen, som kommenterar:

– Vi behövde ett system som kunde matcha vår tillväxt. Med Palette är det precis vad vi har fått. Med Palette skulle vi kunna dubbla mängden fakturor utan att behöva anställa ytterligare personal. Skalbarheten i volym och moduler var avgörande vid valet av system och oerhört viktigt för oss med den tillväxttakt vi har, säger han.

– Flerbolagshanteringen i Palette är genial och sparar en hel del tid ute i organisationen.

Finn Rune Kristiansen, CFO på 4Service

Smart flerbolagshantering
4Service består av flera bolag som finns över hela Norge. En spridd verksamhet kombinerat med hög tillväxt kan vara en rejäl utmaning ur ett fakturahanteringsperspektiv.

Sedan starten 1993 har Palette gjort flerbolagshantering till ett av sina fokusområden, för att kunna leverera lösningar som svarar mot just detta behov.

4Service i Norge automatiserar med Palette som använder Palettes lösnng för EFH

Fler automatiseringar runt hörnet

Nästa steg för 4Service är att automatisera hanteringen av periodiska fakturor och de anställdas utlägg.

– De här systemen gör det möjligt för oss att fortsätta växa utan att för den delen behöva lägga mer tid på administrativa uppgifter. Nu kan vi fokusera på att vara mer proaktiva och öka automatiseringsgraden än mer. Takten för vår automatisering bestämmer vi själva utifrån vår organisations förutsättningar, menar Finn Rune Kristiansen.

Han fortsätter:

– När vi är redo finns Palette där för att vi ska kunna ta nästa steg på ett smidigt sätt. Det är viktigt att påpeka att valet av leverantör och system måste vara långsiktigt och bidra till din verksamhetsutveckling i flera år. Vi valde ett skalbart och flexibelt system och en leverantör med bred kompetens och kunskap, säger Finn Rune Kristiansen.

– Vi behövde ett system som kunde matcha vår tillväxt. Med Palette är det precis vad vi har fått. Med Palette skulle vi kunna dubbla mängden fakturor utan att behöva anställa ytterligare personal. Skalbarheten i volym och moduler var avgörande vid valet av system och oerhört viktigt för oss med den tillväxttakt vi har.

Finn Rune Kristiansen, CFO på 4Service

4Service logga

Kundinformation

Kund:  4Service

Bransch:  Facility management

Område:  Norge

Affärssystem:  Visma Business

Fakturor/år:  60 000

Anställda:  2 500

Automatisering:  Elektronisk fakturahantering med digitalt attestflöde

4Service i Norge automatiserar med Palette

Ladda ner hela kundcaset

Ladda ner hela artikeln om norska 4Service som PDF. Det är helt kostnadsfritt!

Läs fler kundcase…

Clas Ohlson automatiserar med Palette
One of Sweden’s best-known retailers, Clas Ohlson, operates around 200 physical stores in Sweden, Finland, Norway, Germany, and England.
Coor Service Management kundreferens
Facility management-leverantören Coor brottades under många år med en omständlig fakturahantering. När företaget bestämde sig för att ersätta sitt fakturahanteringssystem med en komplett purchase-to-pay-lösning föll valet på Palette.
PEAB Fastighetsutveckling valde Palette
Peab Fastighetsutveckling, ett av Peab-koncernens affärsområden, hade sedan flera år ett fakturahanteringssystem, men trots det så hanterades flera processer manuellt.

Är du redo för att ta nästa steg?

Berätta för oss vilka utmaningar ni har