Helhetslösning för purchase-to-pay

Hanterar du ett stort antal leverantörsfakturor per månad? Vi vet att din tid är dyrbar, därför automatiserar vi företagets alla flöden för fakturor, avtal, inköpsordrar och utlägg.

Effektivare helhetslösning

Bättre struktur på dina leverantörsfakturor

Automatisera fakturahanteringen maximalt genom att låta systemet matcha fakturor mot inköpsordrar eller kontrakt. Hantera endast avvikelserna och få tid över till mer kvalificerat arbete.

Spara tid och pengar för hela organisationen

Med rätt system blir det enklare för både chefer och medarbetare att hantera inköp, fakturor och utlägg. Samtidigt minskar administrationen på ekonomi- och inköpsavdelningarna.

Ökad kontroll och lägre kostnader

När hela processen automatiseras blir det enklare att köpa rätt vara, från rätt leverantör till rätt pris. Attestera inköpsordern istället för fakturan och få full kostnadskontroll innan köpet sker!

Från inköp till betalning

Från inköp till betalning – helt automatiserat

Med en komplett lösning går det att automatisera företagets olika processer från inköp till betalning för fakturor, avtal, inköpsordrar och utlägg. För varje moment som automatiseras höjs effektiviteten vilket bidrar till ökad kontroll och lönsamhet. Vi hjälper dig på vägen mot full automation så att du framöver bara behöver lägga tid på de avvikelser som uppstår.

Lägre kostnader med system för purchase-to-pay

Det är en stor fördel att granska och attestera inköpsordern, istället för att invänta och godkänna köpet först när fakturan kommer. Då är det oftast för sent att undvika kostnaden. Med ett användarvänligt system för purchase-to-pay styr du inköpen mot utvalda leverantörer, vilket sänker såväl kostnader som nedlagd tid för inköpsprocessen. Samtidigt minskar administrationenen för inköpsavdelningen som istället kan lägga sin tid på att förhandla fram bra avtal och rabatter.

Vi sökte efter en flexibel purchase-to-pay-lösning i form av ett system som skulle kunna hjälpa oss med inköp och säkerställande av leverantörslojalitet, men som även levde upp till våra interna attestregelverk.

Eva Petré Rege, Reskontrachef på Coor Service Management

Bättre analyser med Palette

Bättre analyser med korrekt underliggande data

När inköp och fakturahantering digitaliseras blir en stor stor mängd data tillgänglig. Med hjälp av avancerad funktionalitet för analys och rapportering är det enkelt att arbeta med de nyckeltal som utvecklar din verksamhet.

Exempel på information som enkelt plockas ut via Palettes dashboard är: inköpskostnad per leverantör, genomsnittlig hanteringstid för fakturor, andel e-fakturor och genomsnittlig kredit- och betalningstid. Rapporterna tas enkelt fram genom ett par klick och data presenteras i realtid.

Molntjänst eller lokal installation

Palettes lösningar erbjuds som molntjänst men kan även installeras hos dig vid behov. Allt fler väljer idag att automatisera sina affärsprocesser i molnet. Med en molntjänst får du en kostnadseffektiv, säker och skalbar lösning och du slipper investera i hårdvara. Drift, underhåll och uppgraderingar ingår och utförs av Palettes tekniska specialister.

Vår molnlösning för purchase-to-pay innehåller all funktionalitet som behövs för att automatisera hela processen, men du betalar endast för de delar du använder. Det går utmärkt att i lugn och ro automatisera fakturahanteringen och därefter koppla på inköp och avtal.

Mer om kostnadsanalys

Integrationer

Palette passar in i ert nuvarande ekonomisystem.
Agresso
xledger
e-conomic logo
Sage 200
Visma Admin
Visma eAccounting
Visma Business
SAP Business One
SAP
Netsuite
Hogia
Mamut
Maconomy
Biljant
iScala
Jeeves
Axapta
Garp
Navision
Fortnox
IFS logo