
Kontraktslösningen hjälper oss att ha kontroll över periodiska fakturor, genom automatisk matchning mot avtal. Den förbättrar hanteringen av fakturor från en och samma källa, vilket har effektiviserat vårt arbetsflöde, samtidigt som vi kontinuerligt arbetar med att förbättra processen.
Rene Faurskov, Finance Manager på SPORTMASTER i Danmark

Avtalshantering med full kontroll
Vår lösning fungerar som en elektronisk avtalsdatabas som ständigt är tillgänglig och sökbar. Med en flexibel behörighetsstruktur kan du bestämma vem som ska se vad och hur ni hanterar påminnelser inför kritiska datum i avtalen. Med avtalen enkelt tillgängliga i organisationen blir efterlevnaden och effektiviteten högre.
Automatisera alla dina periodiska fakturor
Företag har i snitt 15-25 återkommande fakturor per månad som skulle kunna sättas upp som ett avtal. Med Palettes lösning för avtalshantering och kontrakt, behöver ni inte lägga tid på att attestera samma faktura månad efter månad. Systemet matchar, kontrollerar och hanterar alla periodiska fakturor relaterade till ett specifikt kontrakt. Det går också bra att själv generera dessa återkommande fakturor genom s.k. självfakturering.

Fem huvudfunktioner:
- Elektronisk hantering och arkivering av avtal
- Matchning av periodiska fakturor
- Påminnelser; förnyelse eller uppsägning av avtal
- Möjliggör självfakturering
- Gör avtal synliga för hela organisationen
Varför använda Palette?
Bättre tillgänglighet
Med vår lösning för du enkel åtkomst på och utanför kontoret. Attestera dina fakturor på datorn, surfplattan eller i mobilen.
Effektivare processer
Ett modernt och effektivt system för hantering av leverantörsfakturor sänker kostnaderna och skapar mer tid till annat i er organisation.
Större kontroll
Omedelbar kontroll över alla fakturor oavsett status ger dig god överblick, snabbare attestflöde och smidiga månadsavstämningar.

Enkelt att komma igång
Avtalen lagras i vår elektroniska avtalsdatabas som har en flexibel behörighetsstruktur. Om du använder Palettes fakturahanteringslösning finns redan befintliga leverantörer och användare upplagda, precis som attestregler, flöden, roller, konteringsförslag och övriga struktur. Avtalen kompletteras med information om t.ex. avtalstyp, kritiska datum och giltighetstider.
Avtal och kontrakt blir tillgängliga
Med vår avtalshantering blir det enkelt att göra leverantörsavtal och kontrakt sökbara och synliga för behöriga personer, t.ex. för medarbetare på inköpsavdelningen. På så vis blir det enklare att styra beställningar mot förmånliga avtalsbaserade inköp.