Integration för Navision

Integration till Navision

Beställ faktablad om integration för Navision

Fyll i dina uppgifter så skickar vi ett detaljerat faktablad om hur integrationen mellan Palette och Microsoft Dynamics Navision fungerar. Faktabladet är på engelska. Palettes lösning för elektronisk fakturahantering och purchase-to-pay är speciellt designad för att kunna integreras till ditt befintliga affärssystem.

EN NAV Integration sheet

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Elektronisk fakturahantering för Navision

Allt arbete med leverantörsfakturor som du normalt utför i affärssystemet, kan du istället utföra i Palettes lösning för elektronisk fakturahantering. I Palette bokförs fakturorna på rätt konto, projekt och kostnadsställe och det är möjligt att periodisera och välja i vilken period de ska kostnadsföras.

Palette är ett modernt system med webbaserat gränssnitt där du loggar in från dator, surfplatta eller mobil. Allt som behövs är en Internet-uppkoppling! Vi har ett stort antal kunder som redan valt att integrera Palette till Microsoft Dynamics Navision och därmed fått en mer effektiv hantering av sina leverantörsfakturor.

Fakturorna scannas och tolkas

Ni väljer om ni vill scanna fakturorna själva eller använda en extern tjänst för scanning och tolkning. Många av våra kunder använder Readsoft Invoice eller Scancloud för scanning och tolkning av sina fakturor. Läs mer om fakturascanning i vårt blogginlägg.

Den scannade och tolkade fakturan skickas vidare enligt ett förutbestämt attestflöde. Palettes lösning konfigureras så att de allra flesta fakturor automatiskt skickas till rätt attestant, baserat på vilken leverantör, referens eller typ av vara. Fakturan konteras och godkänns enligt uppsatt regelverk för attestering. För allra bästa resultat rekommenderar vi att era leverantörer skickar e-faktura.

Konteringen sker automatiskt

För att göra arbetet ännu smidigare finns flera sätt att automatisera konteringen. I Palette kan man sätta upp regler för kontering och kostnadsställe per leverantör – då föreslår systemet kontering och kostnadsställe – och fakturorna behöver då bara granskas och godkännas. Det finns också en avancerad matchningsfunktion som automatiskt matchar mot inköpsorder, kontrakt eller referens. Läs mer om inköpsordermatchning och matchning mot kontrakt.

Det är också möjligt att integrera en AI-algoritm till Palette, som då utför konteringen baserat på historisk data ifrån affärssystemet. Läs mer om maskininlärning inom leverantörsreskontra.

Varför använda Palette?

Bättre tillgänglighet

Med vår lösning för du enkel åtkomst på och utanför kontoret. Attestera dina fakturor på datorn, surfplattan eller i mobilen.

Effektivare processer

Ett modernt och effektivt system för hantering av leverantörsfakturor sänker kostnaderna och skapar mer tid till annat i er organisation.

Större kontroll

Omedelbar kontroll över alla fakturor oavsett status ger dig god överblick, snabbare attestflöde och smidiga månadsavstämningar.

Våra lösningar