Webinar:

Kraften i att automatisera är enorm!

  • Webinar
  • 14 april kl 10.00 & 15 april kl 14.00

Om innehållet

Är du redo för en sista uppgradering?

Det är väldigt många av våra kunder som har gått från en egen Paletteinstallation till att använda Palette som molntjänst. I Palettes molntjänst får ni alltid tillgång till senaste funktionalitet och teknik. Möjligheten att vara flexibel och mobil i sitt sätt att arbeta är ett måste i dagens samhälle.

Att automatisera så många arbetsmoment som möjligt inom leverantörsreskontra sparar tid, sänker kostnaderna och ger bättre kontroll, det vet vi sedan innan. Vi vet också att de allra flesta av våra kunder vill få ut det bästa ur den funktionalitet som finns i Palette.
Kan vi automatisera mer? Kan införandet av AI hjälpa? Bör vi gå till molnet nu när många jobbar hemifrån? Är det säkert i molnet?

Frågorna är många och därför bjuder vi in till ett webinar där vi kommer delge våra bästa tips och trix till att få in mer automation, detta i kombination med att visa den senaste funktionaliteten och varför Palette bör användas i molnet. Vi kommer också få kika in i AI-världen där vår Partner Snowfox kommer presentera deras spännande AI-motor som flera Palettekunder redan använder som en tredjepartslösning.

På detta webinar kommer vi lyfta följande delar:

  • Fördelarna med Palette som molntjänst
  • Automatisk kontering – olika tillvägagångssätt
  • Att använda Palette optimalt – olika utmaningar
  • Användbara exempel – bl.a. kring projekthantering, moms och regelbaserad flödeskomplettering
  • Att använda sig av AI när det kommer till optimering av kontering och flöden (Snowfox)

Samma webinar hålls vid två tillfällen; 14 april kl 10.00 och 15 april kl 14.00.
Du väljer den tid som passar dig bäst och anmäler dig via de två formulär som finns här på sidan. Dubbelkolla så att du väljer rätt datum.

Nedan kommer en presentation av vår partner Snowfox som kommer gästspela i webinaret. Webinaret i sin helhet hålls på svenska, men just Snowfox’s del är på engelska.

Webinar:
14 april kl 10.00

Genom att fylla i formuläret nedan anmäler du dig till webinaret den 14 april kl 10.00

0Days0Hours0Minutes0Seconds
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Gästföreläsare – Snowfox

Snowfox – experter inom AI

Snowfox tillhandahåller en AI-motor som integreras med Palette. Den bearbetar de fakturor som inte har matchats mot ett avtal eller en inköpsorder. AI-motorn föreslår hur fakturorna ska hanteras när det kommer till kontering och flöden, helt utifrån hur fakturorna historiskt sett har konterats tidigare. Inga manuella inställningar behöver göras, Motorn jobbar på egen hand med en träffsäkerhet på ca 90%. För de fakturor där föreslagen hantering blev felaktig så lär motorn om till nästa gång utifrån de justeringar som behövde kompletteras med manuellt.

I webinaret så kommer vi få lyssna till Tuomas Haapsaari på Snowfox när han visar hur deras AI-motor fungerar och vilka resultat som kan förväntas.

– Att använda sig av AI är ett modernt sätt att öka automationen kring fakturahanteringen. Med en intelligent AI-motor kan man automatisera även de tuffaste fakturor. Vi kommer visa hur vår AI-motor fungerar tillsammans med Palette och hur intelligensen byggs upp över tid hos kunderna. Data hämtas från befintliga kunder där man tydligt kan se hur AI har öka automationsnivån på de fakturor som inte matchat mot en inköpsorder.

Företaget Snowfox

Snowfox.AI föddes ur en ekonomichefs ambition att sätta riktigt höga automationsmål, vetskapen om att det är oerhört kostsamt att hantera fakturor manuellt samt att den mest tidskrävande delen är just kontering och flödesregler. Tanken ”Det måste gå att skippa de manuella handpåläggningarna på de fakturor som inte lyckats matchas mot en inköpsorder” var startskottet för en resa inom AI.

Webinar:
15 april kl 14.00

Genom att fylla i formuläret nedan anmälder du dig till webinaret den 15 april kl 14.00

0Days0Hours0Minutes0Seconds
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Snowfox.AI hjälper oss att automatisera fakturahanteringen för de fakturor som inte matchat mot en inköpsorder. Detta har kapat kostnader inte bara på leverantörsreskontrasidan utan även för affärssidan.

Pasi Vilhunen, CFO på Bravedo

Hur fungerar elektronisk fakturahantering

Kortfattat kan man säga att elektronisk fakturahantering handlar om att automatisera manuella arbetsmoment för tolkning, hantering och attest av leverantörsfakturor

Med ett modernt och rätt implementerat system kan man idag uppnå att bortåt 95% av företagets alla fakturor hanteras utan manuell handpåläggning. Endast fakturor som avviker från uppsatta parametrar behöver granskas manuellt. Fakturor läses in och tolkas av mjukvaran, därefter matchas de mot underliggande kontrakt, inköpsorder, projektnummer eller referens.

Läs mer om elektronisk fakturahantering

 

  • Vilka är fördelarna med elektronisk fakturahantering och hur fungerar det
  • Momshantering
  • Projektredovisning
  • Flerbolagshantering
  • Rapportering
  • Vidarefakturering
  • Demo av systemet

Fler webinar och events